Du kommer att hjälpa våra kunder med ekonomiska frågor som främst handlar om våra produkter och tjänster. I rollen finns även ett stort fokus på att guida och inspirera kunderna till att göra sina bankaffärer i våra digitala kanaler. Rollen förutsätter god datorvana.

Vi vill att du som söker tjänsten som kundvärd på Sölvesborg-Mjällby Sparbank har en avslutad gymnasieutbildning samt någon form av arbetslivserfarenhet gärna från bank, kassa, försäljning eller telefoni. Då tjänsten är en visstidsanställning initialt på ett år, med start direkt efter sommaren, kanske du har tagit ett sabbatsår eller liknande, och vill skaffa dig erfarenhet inom bank och serviceyrket, innan du studerar vidare. Vi ger dig värdefull erfarenhet inom bank och försäljning och du kommer att ingå i ett härligt team med stark sammanhållning där vi strävar efter gemensamma mål. Vi förutsätter att du är intresserad av ekonomi.

Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att du är tydlig i din kommunikation, har god social förmåga och känner dig säker i kontakten med kunder. Att ha hög social kompetens och stark kundfokus är därför ett måste. Vi ser också att du visar ett tydligt engagemang, är lyhörd och positiv. Du bör också vara strukturerad och noggrann samtidigt som du trivs med att prioritera bland arbetsuppgifter i en arbetsmiljö där tempot stundtals är högt.

Sänd din ansökan med cv och personligt brev till: 

Upplysningar om tjänsterna lämnas av Privatmarknadschef Mats Henriksson 0456-424 16, eller HR-chef Margareta Appelqvist, 0456-424 36.

Facklig kontaktperson för Finansförbundet är Malin Jansson, 0456- 424 22

Varmt välkommen med din ansökan!

Är jobbet inget för dig? Tipsa gärna en vän!